Top 10 svetových spotrebiteľských trendov na rok 2020
27.3.2020

Ľudia začínajú akceptovať, že roboty alebo iná umelá inteligencia (UI) môžu vykonávať určité úlohy tradične vykonávané ľuďmi.

Report z prieskumu trhu Euromonitor International Top 10 globálnych spotrebiteľských trendov 2020 identifikuje najvplyvnejšie trendy, ktoré formujú nákupné zvyklosti spotrebiteľov a nákupné rozhodnutia v tomto roku.

„V hlavných globálnych spotrebiteľských trendoch na rok 2020 sú zjavné dve hlavné témy - pohodlie a osobná kontrola," uvádza report. „Spotrebitelia musia nájsť rovnováhu medzi nimi a to nie je vždy jednoduché."

Euromonitor International zhrnul 10 najväčších svetových spotrebiteľských trendov v roku 2020:

  • Nadľudskosť: Umelá inteligencia sa stáva hlavným prúdom. Spotrebitelia prijímajú UI pre pohodlie a podniky integrujú túto technológiu na automatizáciu operácií a poskytovanie prispôsobených riešení.

  • Pútavosť: Vďaka množstvu informácií, ktoré sú ľahko dostupné, si pozornosť spotrebiteľa vyžaduje stručný a relevantný obsah, ktorý je možné okamžite spracovať.

  • Bezproblémová mobilita: Spotrebitelia požadujú modulárne a personalizované možnosti dopravy, ktoré zodpovedajú danému času, rozpočtu, počasiu a príležitosti pre cestovanie bez komplikácií.

  • Inklúzia: Značky menia svoje výrobky a služby tak, aby boli prístupné pre všetkých. Diverzita sa stane mierou dôležitosti značky.

  • Zamýšľanie sa nad samým sebou: Uprednostňovanie duševného zdravia a hľadanie produktov vhodných na riešenie konkrétnych potrieb v oblasti blahobytu.

  • Multifunkčné domy: Schopnosť robiť všetko - pracovať, nakupovať, cvičiť a vykonávať iné aktivity - z pohodlia domova posúva návyky spotrebiteľov tak, aby sa venovali domácej spotrebe.

  • Personalizácia: Spotrebitelia chcú skúsenosti šité na mieru, ale obávajú sa zhromažďovania a zdieľania osobných údajov. Digitálne vygenerované „skúsenosti“ pre nich neprinášajú pridanú hodnotu.

  • Miestne sa stáva globálnym: Spotrebitelia sa vracajú ku svojim koreňom. Špecializované (niche) značky zdôrazňujú na globálnej ceste k úspechu svoje miestne charakteristiky. Nadnárodné spoločnosti sa stávajú sofistikovanejšími pri pretváraním svojich výrobkov smerom k miestnej kultúre.

  • Revolucionári v recyklovaní: Etickí spotrebitelia hľadajú alternatívy k výrobkom na jedno použitie na zníženie environmentálnej stopy a odpadu. Cieľom nových obchodných modelov v obehu je ponúknuť viac za menej prostredníctvom zdieľania, opätovného použitia, doplňovania a prenájmu.

  • Životné prostredie: Dopad znečistenia ovzdušia na zdravie sa stáva všeobecne známym, pretože klimatický aktivizmus sa stupňuje. Podniky čelia tlakom na poskytovanie riešení, ktoré chránia životné prostredie a spotrebiteľov pred účinkami zlej kvality ovzdušia. Budúcnosť smeruje k čistejším a udržateľnejším mestám.

Národný projekt Zvýšenie inovačnej výkonnosti slovenskej ekonomiky – inovujme.sk pravidelne prináša novinky zo sveta inovácií. V tomto prípade čerpal zo stránky chainstoreage.com. Projekt je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja v operačnom programe Integrovaná infraštruktúra. Realizuje ho Slovenská inovačná a energetická agentúra.

Domovská stránka Európsky Fond Regionálneho Rozvoja
Domovská stránka Ministerstvo dopravy a výstavby SR
Domovská stránka Ministerstvo hospodárstva SR
Domovská stránka SIEA